Helemaal het einde. - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Familieroor2019 - WaarBenJij.nu Helemaal het einde. - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Familieroor2019 - WaarBenJij.nu

Helemaal het einde.

Door: Harry

24 Augustus 2019 | Nederland, Veendam

Vandaag is de afsluiting van onze vakantie. Er staat een lange reis voor de boeg en het zal veel wachten zijn.
's Morgens eerst met elkaar een ontbijtje halen bij Tim Hortons. Dicht bij ons huis dus kost dat niet veel tijd. Als we terug zijn pakken we de laatste dingen in en zetten alles in de auto. Een grondige check of we alles daadwerkelijk hebben en tot slot een berichtje naar de huiseigenaar waarin we melden dat we vertrekken, wat we met het beddengoed hebben gedaan en dat we de sleutel netjes weer in de lock-box hebben terug gelegd. 10.30 uur verlaten we het pand. Begin van de middag moeten we op de luchthaven zijn en de huurauto leveren we daar ook in. Omdat we een beetje tijd over hebben besluiten we nog iets van Richmond te bekijken en een vurige wens van Vincent te gaan vervullen. Rond de middag komen we daarom bij Fatburger terecht. Voor ons een bescheiden hapje maar voor Vincent de dubble king burger. Als we alles op hebben gaan we de auto inleveren en naar de vertrekhal. Inchecken hebben we gisteren al vi het internet gedaan en ook hebben we daarbij de stoelen gereserveerd. 16a, b en c en 17 a en b. A staat voor Window-seats. Helaas heeft rij 17 helemaal geen ramen zodat er weinig te zien is. Een beetje jammer maar het is niet anders. Het vliegtuig komt te laat in Vancouver aan zodat vertraging bij het vertrek van onze vlucht te verwachten valt. De verwachting wordt werkelijkheid. Het eerst half uur vertraging is een feit. Als we allemaal aan boord zijn en het vliegtuig is eindelijk op weg richting de startbaan, volgt een mededeling dat er een probleem met een motor is. We gaan terug en na 2 uur sleutelen de de mensen van de techniek vertrekken we alsnog richting Schiphol.
Door de vertraging zitten we uiteindelijk bijna 12 uur in het vliegtuig. Een lange en vermoeiende zit. Vluchten van Noord-Amerika naar Europa kenmerken zich door heel snel alle luikjes te sluiten. In ons geval wel 6 a 7 uur. Dit is een lange nacht maar het scheelt voor de bemanning vooral serveren van het een en ander. Kortom een lange zit, weinig te doen en het het personeel bespaart heel veel tijd op serveren. We krijgen op die totale reistijd van 12 uur 2 keer een frisdrankje. Wat mager en we merken het zeker in de keel.
Tegen 12.30 uur landen we op AMS. De douane duurt even en de koffers laten ook even of zich wachten. Uiteindelijk is alles weer bij ons. Met het pendelbusje naar onze auto. Tussen 14.15 en 14.30 uur gaan we met eigen auto richting Wolvega. Even na 4 uur zijn we weer bij de familie en bij ons hondje. Blijdschap alom.
Daarna richting huis en tegen 18.00 uur weer in Veendam. Direct de koffers uit de auto en alles weer op z'n plek leggen. We zijn verwend met een mooi bos bloemen op tafel. Toch een veel leukere binnenkomer dan zonder zo'n mooi boeket. We voelen dat we moe zijn maar we rekken nog even tijd om op een normale tijd te gaan slapen. Hierdoor ben je het snelst weer op ritme en laat je de 9 uur tijdsverschil het snelst achter. Het gras gemaaid, Richard op de spacescooter en hij is begonnen aan z'n H2O pump. Vincent ziet eindelijk z'n desktop weer. Liefde op het eerste gezicht.
Al met al kunnen we terugkijken op een fantastische vakantie met heel veel highlights. Alleen maar leuke dingen gedaan en meegemaakt. Geen gezondheidsissues en geen ongelukken. Iets wat je niet kan organiseren maar waarvan je alleen kan hopen dat het goed zal gaan. We hebben dat geluk gehad en beseffen ons dat heel goed.
2019 was een zomervakantie waar we met plezier op terug zullen kijken en nog lang vele herinneringen en mooie verhalen zal opleveren. Alleen Johan heeft al meer dan 5000 foto's. Van Afternoon tea, watervliegtuig, mooie natuur, fijne huizen en een prima overnachting in The Faimont Empress. Victoria BC.
Rest me ieder te bedanken die onze verhalen heeft gelezen en dus ons heeft gevolgd tijdens de vakantie en alle reacties die we hebben mogen ontvangen. Wij hebben een dagboek van deze vakantie en het is altijd weer terug te lezen voor ieder die wat wil.

• 25 Augustus 2019 - 07:12

Hetty En Bert:

Wat gaat de tijd toch snel. Elke dag met veel plezier jullie verhaal gelezen. Zullen we zeker missen. Ook Daisy missen we al. Haar tippelen door het huis en de wandelingen.